طی بیش از ۱۴ ماهی که از تحریم خودروسازی ایران میگذرد، قیمت خودروهای داخلی چه در بازار و چه در کارخانه رشد قابل توجهی را به خود دیده و این موضوع سبب شده سبد خرید مشتریان زیر و رو شود. با یک حساب سرانگشتی مشخص میشود که قیمت خودروهای داخلی طی کمتر از دو سال گذشته (از آبان ۹۶ همزمان با شوک اولیه ارزی تا به امروز) بیش از دو برابر افزایش یافته و این در حالی است که قدرت خرید مشتریان هرگز متناسب با این روند، صعود نکرده است.
فعالان حوزه خودروی هوشمند معتقدند که از نظر علمی و فنی دانش تولید و ساخت و توسعه خودروی خودران در کشور وجود دارد، اما؛ تمام زیرساختهای لازم برای این نوع خودرو آماده نیست.
با تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طرح ساماندهی صنعت خودرو با گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازی، ادغام و هر دو آنها در قالب یک طرح به صحن علنی خواهد رفت و آنطور که مجلسیها میگویند، هدف از این ادغام، قانونمند کردن برخی مسائل در خودروسازی است.
در هفته های گذشته اخباری مبنی بر عدم تحویل خودروهای بیسو توسط شرکت سیف خودرو در برخی رسانه ها منتشر شد که دقایقی پس از اعلام این خبر روابط عمومی این شرکت ضمن تکذیب این اخبار در رسانه ها گفت خودروهای این شرکت به دلیل مشکلات تحریمی انتقال ارز و کالا و همچنین تغییرات مدیریتی و مالکیتی در شرکت چینی تولید کننده محصولات بیسو با تأخیر سه ماهه به مشتریان تحویل می گردد.
سخنگوی انجمن تایر با اشاره به ورود تایرهای سنگین فاقد کیفیت به کشور گفت: با لغو ضوابط واردات تایرسنگین بازار دو دستی در اختیار تایرهای بی کیفیت چینی قرار گرفته است.
یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روند کاهشی قیمت خودرو باز هم ادامه خواهد داشت، گفت که در حال حاضر بازار خرید و فروش کاذب خودرو اشباع شده است.
طبق اعلام واحد فروش شركت پرشیاخودرو، خودروی BMW سری ۳ سدان به صورت صفر کیلومتر مدل ۲۰۱۸ به صورت نقدی و اعتباری در مدل های 320i و 330i به خریداران عرضه می شود.
مشاور وزیر صمت گفت: وظیفه ما این است که شرکتهای فعال دانشبنیان حوزه صنعت خودرو را به این صنعت در راستای رفع نیازها متصل کنیم چرا که به توانمندی این شرکتها ایمان داریم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه در موضوع خودرو به قولهایی که به مردم داده بودیم جامه عمل پوشاندیم، گفت: در این موضوع از روز اول با آنان صادق و روراست بودیم.